14 Kasım 2016 Pazartesi

gösterişten uzak kalabilmek mümkün...

Bi önceki yazı da evlendiğimi yazmıştım. Biraz bununla ilgili yazmak istiyorum. Malum evlenme surecinde herkes gibi ben de eşya gelinlik dugun kina gecesi elbise vs vs bi dünya arastirma yaptım. Evet heyecanlı insani heveslendiren bi dönem.araştırmalar soruşturmalar. Fakat dehşet para dönüyo acayip bi sektör.
Sonra düşündüm ve dedim ki ben bu değirmene su tasimicam.benim özel bi günümden faydalanıp somurmeye çalışan bu sistemi kabul etmiyorum.
Yani illa ki bi harcama yapilicaksa ben bunu minimuma cekicem...
Peki bunun icin ne yaptım...
*Evet isteme nişan kina düğün için ayri ayri elbiselerim oldu benim de herkes gibi. Ama gidip bi elbiseye 200 300 tl vermedim.
Ben gidip becerikli fakat ucuz terzi arastirdim. Uygun kumaş arastirdim istediğim model elbiseyi nerdeyse 3 te 1 i maliyetle elde ettim 😎😎

Burda şunu soylemek istiyorum ki muhafazakar tasarimcilar da burda kesinlikle masum değil.Tesettür e dönük işler yapanlarin islami hassasiyetle davranmasi gerekirken onlar da para avcısı olmuş.kusura bakmasinlar ama öyle.araştırırken ister istemez denk geldim.yani benzer elbiseyi ben neden daha pahali almak zorundayım.ve tesettür elbise adi altında sunulan kiyafetler içler acisi. Neyse bu ayri bi yazi konusu esasen ama ufaktan bi deginmekte fayda var

*eşya konusuna gelince... Isimizi gorucek eşyalar aldık.örneğin tv almadik ki önümüzdeki bi on sene almak da istemiyorum. Ihtiyac degil zira... Gümüşlükmüş vitrinmis konsolmus... Hatta yatak odası icin olan takımdan komodini bile iptal ettik...almadık.Internetten ucuz parçalarla tamamladik esyalarimizi...
O gereksiz tabak çanak catal bıçak tencereler vs vs... Binlerce lira vermedk. Iyi de yaptik. Bi kirilsa gitti caaanim takim 🙊.hic gereği yok o strese girmeye.daha uyguna kendim ayri ayri aldim ucuz magazalardan birbirini tamamlicak şekilde.indirimleri takip ettim.internetten uygun sitelerden alışveriş yaptim.yani o takimlarda kullanilmayan bi dünya şey var. Evime kraliyet ailesinden kimse gelmicek netice de 😂😂😂

*düğüne gelince...
Kina gecesini adettendir diye aile arasinda küçük bi merasimle yaptık. Hediyeliklerimi malzemelerini suluhandan alip kendim yaptım. Tanesi 1 tl ye ancak malolmustur.Kina kiyafetimi ve gelinligimi toplam 500 tl ye sıradan bi terziye diktirdim yine. hadi 200 300 de kumas vs tutsa... Nerde 3000 5000 tl... Nerde 700 800 tl. Gayet de istediğim gibi oldu. Kuaför konusunda şanslıydım. Çünkü makyajimi teyzem güzellik uzmani oldugu icin o yapti basortumu kendim yaptım duvagimda boyle kolay yapilan bol dantelli biseydi direk koyduk basortunun üstüne oldu gitti valla...zaten 100 tl ye de anlaşmıştık bi kuaförle -makyaj hafif oldugu icin olsa gerek o yüzden ucuz olabilir - ama gerek kalmadı ona da... Sadece bi duvak 200 250 tl...
Düğün salonu fiyatini bilmiyorum semazenleri düğün yemeğini falan eşimin ailesi ayarladı.

VE biz tum bunlari yozgat gibi alternetifin az oldugu bi şehirde yaptık.büyükşehirlerde daha rahat ve uygun bi evlilik hazırlığı sureci olur tahminim...

*balayi zirvasina zaten inanmam. Gereksizdir fikrimce...

*fotograflar da 1150 den başlıyodu yani dusunebiliyomusunuz. Skandal... E biz naptik gittik bi fotoğrafciya 10 poz dış çekim yaptık.maksat hatıra olsun yani. Onu da 200 tl ye hallettik. Hadi 50 tl ye de bi albüm alsak...


VELHASIL-I KELAM...
arkadaşlar benimkine ister cimrilik ister pintilik ister eli sıkılık deyin...küçümseyedebilirsiniz
Ama bence bu bi durustur
 Diğer türlü bakiyorum piyasaya 3000 tl fotograf albümü... söze ayri nisana ayri düğüne ayri kinaya ayri. Saçmalık
En iyi ihtimalle 15 20 bin sadece 3 takim mobilya
Ankastresi bilmem nesi derken bi o kadar beyaz esya
Halısı perdesi...
Düğünü de bi o kadar...
100 bine falan geliyodur galiba...
Hayir imkani olan yapsın tamam da demicem bu kadar gösteriş budalaligina gerek yok. Bu kadar israfa harcama meraklıligina gerek yok
Hadi itiraf edelim.tüm bunlar elalem ne der diye. Aaaa onun osu şusu busu eksik demesinler diye... Ya da aaaa x in evi eşyası düğünü ne kadar harika desinler diye
Yani hersey DESİNLER diye...

Peki ben bunlari neden yazdım. Hayir riyakarlik olarak algılanmasını istemem.Abartısız bi sekilde bunların yapılabileceğini anlatmak istedim.sadece biraz mütevazı olucak ama sonucta olucak.
 Elalem ne der den ziyade Allah ne der bunca israfa düşünmek de lazım arada bi.
Selametle 😉


Hiç yorum yok: