16 Ocak 2017 Pazartesi

geç kalmış bi tarif... 😯





Selamun aleykum öncelikle...
Coook önceden yazmak istediğim ama bi türlü fırsatım olmadığı için ertelediğim cheescake tarifimi nihayet yazmayi başardım. Yani siz bu satırlari okurken ben coktaaan başarmış olucam 😱
 Tamam espri yeteneğimi fazla kullanmicam. Dont worry 😊

Öncelikle tabiki ben bi şef değilim. Bundan sonra Tarif paylasirmiyim onu da bilmiyorum ama benden cheescake tarifi isteyen sevdiğim ama aramızda mesafeler olan insanlar  olmuştu fotoğrafla anlatmak daha mantıklı geldi o yuzden bari yazayim dedim. Zaten bu tarif de alintidir.cahide ablayi duymayan kalmamıştır. Onun tariflerini gözü kapalı yapıyorum ve baska bi kaynak araştırmama gerek de kalmiyo. Tabiki cahide sultan sayfasından aldığım iki tarifin karışımı bu tarif de.

Baslayalim o halde


Malzemelerimiz

Tabani için:
3 paket yulafli bisküvi
150 gr tereyağ(2 kasik gibi biseye denk geliyo galiba)

Kremasi için:
600 gr labne
1 su bardagi tozseker
4 yumurta
1 paket krema
1 paket vanilya
2 yemek kasigi nisasta
1 yemek kasigi un

Sosu için:
1 su bardağı cilek puresi
2 yemek kasigi seker
1 yemek kasigi nisasta
Not:ben sosu için vişne recelimin sivi kismini almıştım. Cunku fazla sulu olmustu 😂😂😂 Oyuzden şeker kullanmadim. Eğer tuketemediginiz recel vs varsa bu şekilde degerlendirebilirsiniz

Yapılışı:
*Öncelikle biskuvileri eziyoruz.rondodan da gecirebilirsiniz
*daha sonra tereyağı koyup başlıyoruz biskuvileri yağla yoğurmaya. Ama tabi hamur gibi olmuyo. Yağlı ezik puskevit oluyo işte 🙈 bu asama biraz yorucu. Ama bence rondoda devam edilebilir.sonra rondodan alip iyice yogurursunuz



En son sıktığımda bu şekilde tutuyodu taban karışımı


*daha sonra bu karışımı cheescake i yapicamiz kabin tabanina yayiyoruz.

Aşağıdaki resmi gostermek için çektim. O sekilde catlaklar olmamali...

Bu sekilde pürüzsüz olmali.yoksa kestiginizde dagilabilir


*evet tabanı bi kenara alıp sosumuzu hazırlıyoruz. Püreyi sekeri ve nisastayi bi kaba alıp cirpip sonra ocağa alıp orta ateşte koyulasana kadar karıştırıyoruz.koyulasinca sogumaya birakiyoruz...
* geldik dananin kuyrugunun koptugu yere.
Kremasi için önce labne ve sekeri iyice cirpiyoruz. Ben burda bi hata ettim kek gibi yumurta ve şekeri cirptim önce ama toparlaniyo sorun değil.yine de once labneyle sekeri çırpın bence.iki sekilde de denedim.labneyi once cirpmak daha guzel sonuc verdi.
*daha sonra tek tek yumurtalari ekliyoruz ve cirpmaya devam ediyoruz.
* daha sonra kremayi... Ardindan vanilya,nisasta ve unu da ekliyoruz pürüzsüz oluncaya kadar cirpiyoruz

*bu karışımı biskuvili tabanin uzerine dokuyoruz. Ve bi kac kez tezgaha vuruyoruz. Karışımın Homojen bi sekilde dağılmasi ve hava habarciklarinin çıkması için


*sonra bi baska kabin icine alıp o kabi da yarisina kadar su dolduruyoruz.



*ve 160° firinda 35-40 dk pisiriyoruz. Kek gibi olmicak. Pelte gibi bi kivami oluyo...
*soğudugunda 1 gece yada hic olmazsa yarim gün dolapta bekletmelisiniz.çünkü o pelte gibi olan krema sertleşmeli. Soguyunca önceden hazirladiginiz sosu üzerine sürüp servis edebilirsiniz...bu aşamayı acelem oldugu için çekmemiştim... Pek pürüzsüz suremedim aceleden ama eminim siz daha guzel yapicaksiniz.ben sonucu görmeniz için şuraya koyayim bi fotoğraf yinede 😉



İnşallah hoşunuza gider yaptığınızda... Şimdiden afiyet şifa olsun ❤


Hiç yorum yok: